Toyota Prius IV - Изумителен аеродинамичен дизайн

Публикувана от monza 08.08.2016 0 Коментар(и)

Благодарение на множеството технологични нововъведения, водещите в класа ефективност и иновативен дизайн на Toyota Prius, са значително подобрявани във всички четири поколения на модела. Ключово предимство на модела е създадената във въздушен тунел аеродинамика...

От появата на Prius през 1997 Prius е предвестник на развитието в автомобилната индустрия, постоянно въвеждайки нови технологични решения.
Със съчетанието на удоволствието от шофиране и популярната грижа към околната среда, Prius показа истинско отношение към природата със световнопризнатата ефективност, но без компромис с динамиката. А една голяма част от успеха идва от водещата аеродинамика.

 

Максимална аеродинамична ефективност

При 100 км/ч, 70% от съпротивлението на автомобила се дължи на въздушния поток, което има огромно влияние върху разхода на гориво. С по-ниско въздушно съпротивление автомобилът се нуждае от по-ниска мощност, за да се задвижи, което означава по-нисък разход на гориво.
По отношение на дизайна, първият Prius бе с относително традиционни, изместени напред форми в комбинация с високоякостна, изградена от стомана структура на купето. С уникалната си пропорция между малък градски автомобил и семеен седан, той предлагаше изключителен за времето си коефицент на въздушно съпротивление - Cd=0.29.
Второто поколение - значително по-голямо от предшественика, предложи уникален 5-врат 'Kammback' дизайн, който зелегна в основите и на третото поколение. Той наподобяваше формата на капка, която осигури Cd=0.26. Преминаването през въздушните маси бе по-плавно от всякога.

 


Прецизно управление на въздушните потоци

По време на разработването на третото покоеление, никой аеродинамичен елемент не остана подминат - от ъгъла на предното стъкло до позицията и наклона на страничните огледала. Резултатът бе един от най-аеродинамичните производствени автомобили в света, който използва различни техники за оптимизация на въздушните потоци - от малки, незабележими спойлери и изцяло равен под, които намаляват влиянието на въздуха върху автомобила и подобряват стабилността при висока скорост.
Отличителният, издължен покрив на третото поколение Prius бе резултат от още по-радикалния Kamm дизайн на купето, оформяйки значително по-аеродинамична форма, наподобяваща капка. Този рязък завършек премахна необходимостта от ненужно издължаване и добавяне на маса, която да намали турболенцията.
Този Prius постигна 14% намаление на CO2 емисиите в сравнение с второто поколение благодарение на коефицента си за въздушно съпротивление от 0.25.

Коментирай